Tel:
(+4) 0745 347 813
 
Fax:
(+4) 031 804 9683
 
E-mail:
 
Litigii IP:
 
 

MĂRCI - Concept şi utilitate

Marca este cel mai vechi, dar şi cel mai răspândit obiect de proprietate industrială. Chiar dacă există controverse legate de originea ei, rolul şi funcţiile pe care marca le are în economia contemporană sunt foarte bine delimitate.

În prezent, atât comercianţii cât şi consumatorii, sunt dependenţi de aplicarea şi cunoaşterea unor semne care să ducă la identificarea unor produse sau servicii.

Din prisma cumpărătorului, marca este un element determinant în luarea deciziei de achiziţionare.
Din perspectiva producătorului sau a comerciantului, marca conferă premisele individualizării produselor sale, garantându-i în timp o recunoaştere extinsă a calităţii lor şi protejându-l în faţa potenţialelor utilizări nelegitime.

Astfel, marca nu este un simplu obiect de proprietate industrială, ci unul absolut necesar şi indispensabil oricărei activităţi economice performante.

În principal, orice semn distinctiv poate fi înregistrat ca marcă, cu respectarea cerinţelor legale în vigoare. Pot fi cuvinte, nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale, forme ale produselor şi orice alte combinaţii capabile s se încadreze normelor admise.